Pretraživanje odaberi kategoriju

Papandopulo, Boris | Šipuš, Berislav: Osorska trilogija (3 DVD)

Koncertna snimka s 37. Osorskih glazbenih večeri (2012.) – prva integralna izvedba
Osorska trilogija (3 DVD)
Cijena: 82,50 kn sa PDV-om
Ubaci u košaricu Dodaj u favorite »

Boris Papandopulo: Osorski rekvijem 
Marko Letonja, dirigent / Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a / Marija Kuhar Šoša, sopran, Martina Gojčeta Silić, alt, Dejan Maksimilijan Vrbančić, tenor, Luciano Batinić, bas 

Boris Papandopulo: Osorski misterij 
Tonči Bilić, dirigent / Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a / Kristina Kolar, mezzosopran, Stjepan Franetović, tenor, Siniša Hapač, bas, Lela Kaplowitz, glas 

Berislav Šipuš: Osorski plač 
Berislav Šipuš, dirigent / Zbor HRT-a, Cantus Ansambl / Monika Cerovčec, sopran, Martina Gojčeta Silić, alt, Domagoj Dorotić, tenor, Berislav Puškarić, bas 

Na poticaj osnivača i ravnatelja Osorskih glazbenih večeri, Daniela Marušića (1931. – 2009.) skladao je Boris Papandopulo (1906. – 1991.), jedan od najuglednijih i najplodnijih hrvatskih skladatelja, dva dijela zamišljene trilogije, koja se trebala sastojati od kompozicijskih blokova Osorski rekvijem, Osorski misterij i Plač puka osorskoga. Smrću Borisa Papandopula 1991. godine bilo je prekinuto stvaranje Osorske trilogije. Da ta zamisao ipak ne bi bila napuštena, predao je Daniel Marušić skladatelju Berislavu Šipušu 2007. godine skupljenu dokumentaciju, tekstove i glazbenu građu, animirajući ga da sklada treći dio trilogije. Nastalo je djelo Osorski plač, za soliste, mješoviti zbor i komorni ansambl. Skladbu je autor posvetio uspomeni na Daniela Marušića. Hrvatska glazbena baština velikih oratorijskih opusa obogaćena je ostvarenjima u kojima se ogleda skladateljsko majstorstvo koje polazi od glazbenih prauzora i iskonske inspiracije riječju potekle s hrvatskoga tla. Akademik Boris Papandopulo ostvario je u prva dva dijela Osorske trilogije glazbu koja u punoći njemu svojstvene izražajnosti postiže veliku efektnost. Njegov Osorski rekvijem i Osorski misterij uranjaju postojano u uzbudljive novovjeke pustolovine. Stoga je posebno vrijedno izvođenje cjelovite Osorske trilogije na Osorskim glazbenim večerima 2012. godine, kao i podsjećanje na veličinu ostvarenih opusa i odavanje posebnoga priznanja hrvatskoj vokalno-instrumentalnoj baštini, na čemu će još neupućeni slušatelji nedvojbeno biti zahvalni. (dr. sc. Zdenka Weber) 

Urednica izdanja je muzikologinja Ana Vidić, a bogato opremljena popratna knjižica uz esej dr. sc Zdenke Weber sadrži i tekstove svih djela, preuzetih iz hrvatske književnosti srednjega vijeka te Osorsko-hvarske pjesmarice iz 1530. godine (48 stranica; hrvatski / engleski). 

HRT - Cantus d.o.o., 2013. 
98898499687